Den här veckan har det gått bättre med träningen. Freddie har fått gå med väskor, gjort 2 distanspass varav ett längre (60 min) och 2 intervallpass. Jag kör intervaller tills han blir andfådd, just nu 3*200 m ungefär. Intervaller och balans är det som jag tycker är viktigast att träna för Freddies del. Han är rätt stark och både i jakten och söket är det explositet som behövs. Vi har kört ett pass balansera på en stock, det fick Sabina också göra. Hon behöver mycket balans och stärka upp de små musklerna. 

Själv har jag haft 2 löppass, ett 30 min och ett 60 min, 1 yogapass, 1 qigongpass och ett styrkepass. Blir ingen yoga ikväll för vi ska på rock, Ninebelowzero. Mitt jobb vill anmäla 2 lag till tunnelloppet och då sa jag ok. Jag som inte tänkt springa något lopp i år måste nu lägga upp en träningsplan. Vikten kryper sakta nedåt och jag har börjat logga vad jag äter för att ha lite koll, oftast blir det faktiskt för lite så det är bra att man kan justera. Det är lite problematiskt med lchf, i går var jag ensam hemma och skulle mysa i soffan med lite god ost och fläsksvålar jag köpte i London. Orkade bara några få bitar innan jag var proppmätt. Fast man kan mysa utan att äta, kollade ”Äta, sova, dö” väldigt bra och jag förstår att den fick priser. Sen fick jag tips om att man kan ladda ner en plugg-in så att man kan kolla på bbc-play och det blev brittiska Masterchef, den bästa enligt mig.

