You are currently browsing the daily archive for februari 22, 2009.

Idag har det vräkt ner snö hela dagen. Passar bra när jag inte varit helt pigg, hrm. Festen igår var jättetrevlig och jag och Christine var väl sist att åka hem. Så idag har jag haft sovmorgon och sedan tillbringat tiden i soffan med tidningar och tv. Lite våraktiviteter har jag ägnat mig åt också, nämligen planterat om lite sticklingar som jag köpte på Plantagen förra veckan. Usch jag blir som ett barn i en godisbutik när sticklingarna kommer och kan bara inte låta bli. Idag testa jag att träna platsliggning vid matdags inspirerad av A-K. Freddie fick lägga sig och där låg han så fint medan jag försökte få Sabina att fatta att apport betyder att hon ska hämta apportbocken, springa till mig och sätta sig fot. Det hade hon helt glömt. Istället försökte hon sig på att stjäla Freddies mat. Till slut fick han varsågod för jag kunde inte utsätta honom för mer. Duktig Freddie. Sabina fattade tillslut vad hon skulle göra fast jag sänkte kriteriet till att hon skulle hålla apporten stilla utan att tugga. Medan Sabina åt passa Freddie och jag på att träna på hakan. Det går jättebra men jag ska köra vanlig platsliggning på vårens tävlinga roch spar den här om vi kommer längre upp i klasserna.

februari 2009
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Blog Stats

  • 121 145 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie