You are currently browsing the daily archive for augusti 9, 2009.

Idag har jag varit funkis på labradorklubben/östras dummyjakt som arrangerades i Rimbo. Jag är visst i Rimbo varje vecka så jag börjar kunna vägen nu. Freddie fick hänga med och träna på att vara uppbunden. Märta hade arrangerat hela provet, fixat mat till oss funkisar, förberett rutor och diplom och priser till alla startande. Vilken organisationsförmåga, jag är mycket imponerad. Dessutom bjöds vi på ursmaskiga hembakade muffins när vi kom som inte ens jag kunde motstå. Jag fick sköta linjetagsstationen och kunde ha med mig Freddie som fick ligga uppbunden under en tall. Det klagades lite i början men snart gav han upp och låg tyst och snällt. Det var tydligen ansträngande för Freddie har sovit gott sedan vi kom hem. Det var varierande kvalité på hundarna och det tycker jag är kul. Det är toppen av labradorklubben att ordna aktiviteter där alla kan vara med. Dessutom är det ett utmärkt tillfälle att få pröva sin hund under provmässiga förhållanden men utan skott och krav på perfektion. Trevlig stämning är det också, både bland tävlande och funktionärer.

När alla startat fick Freddie hämta in kvarliggande apporter, det var 4 på den långa dirigeringen och en på mellan. Den korta hämtade Märta. Sen var det lunch och Märta hade varit så himla gullig och fixat specialsallad åt mig. Fattar inte hur hon hinner och orkar fixa med allt. Freddie fick bada lite och sedan åkte vi hem och vilade. Niklas har blivit bjuden på fotboll av Uffe, Anna med Kvatros sambo så vi har det lugnt och skönt.

Tack för allt stöd angående Sabina. Det känns alltid bättre när man får medhåll om sitt beslut. Långa operationssår låter inte heller så himla kul med allt vad det innebär med tratt osv.

augusti 2009
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 121 144 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie