You are currently browsing the daily archive for augusti 25, 2009.

Skrev ett inlägg i morse som försvann pga att våran router krånglar. Nu har dom varit inne och ställt om lite och hitills har det varit rätt ok. Hemskt va beroende man är av internet. Fick nästan panik igår då jag var tvungen att skriva ut en anmälningsblankett som jag mailat till mitt hotmail och inte kom åt den.

Helgens fest var riktigt rolig. Träffa massa trevliga människor och dansade till det braiga bandet hela natten. Tillslut åkte skorna av för att jag skulle kunna fortsätta. Det är verkligen kul med ett riktigt band som spelar. Dagen efter åkte vi till landet för att klippa gräs och plocka undan lite. Vi hann med en skogstur som resulterade i en stor korg full med kantareller, gott!

Igår tränade vi lydnad ihop med Ida och Yoda. Sabina fick följa med och skötte sig bra när hon väl slutat skälla i bilen. Hon fick träna lite fritt följ, läggande under gång och inkallning med ställande. Och så klart att vara uppbunden. Det fick hon belöning för många gånger. Det är lätt att glömma belöna sådant som tidigare varit ett problem. Freddie fick träna linförighet, fin kontakt, framförgående, ny plats och rakt ut hela tiden. Budföring, lite läskigt tycker både Ida och jag när han kommer i full fart rakt mot en för att 1 m framför slå till värsta tvärniten. Hur får man hunden att springa långsammare. I övrigt funkade taktiken att han först fick springa till mig bra och inga tveksamheter eller avvikelser alls. Det vi ska träna mer på är det här klappandet och stadgan hos mottagaren. Till sist träna vi apportering först at Ida la ut apporten sen att jag kasta. Ingen skillnad utan full fart även här. Plus i alla fall att det inte var något tugg eller omtag. La till bollen som externbelöning sista gångerna då han blev mer orolig i munnen.

Yoda tränade mest på att inte skälla, Ida jobbade bra där. Sen fick jag hjälpa till med tandvisningen med näbbtargetmetoden. Himla fiffigt och Yoda tryckte verkligen in nosen i min hand. Liiite svårt var det när jag böjde mig farm och pratade med honom, han vill så gärna hälsa sötisen. Ett lagom effektivt träningpass på en dryg timme, längre behöver det inte ta. Ikväll blir det sök i Länna. Jag ska fortsätta med min skogslydnad.

augusti 2009
M T O T F L S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 121 144 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie