Så har man börjat jobba igen med jag kan inte påstå att det var så värst ansträngande, mer tråkigt och trist. Jag är nämigen enam på vår grupp, alla andar har semester så idag ides jag inte ens åka in. Jag ska åka i em och vara med på ett möte, det är allt. Ja sen fnular jag lite hemma vid datorn såklart. Det finns alltid småsaker att stöka undan. För att muntra upp mig träffade jag Fran och Aska i Ågesta för lite jaktträning. Vi la ut massa dummies i ett väl definierat område för att använda som dirigering. Sedan backade vi och la till diverse störningar. Båda jobbade jättebra och det märks att Aska är van vid svåra dirigeringar. Freddie har blivit väldigt säker under sommaren och jag är mycket nöjd med honom. Problemet som jag hade i  början av sommaren med att han hela tiden måste kolla in störningarna verkar vara löst. En gång drog han iväg dit där en markering till var kastad och hämtad men jag tog in, visade ”lämna” och sedan skickade om med stötting vid störningen och sedan gick Freddie rakt. Även dubbelmarkeringarna gick bra idag med bara lite strul när de hamnade nära gamla legor. Vi avslutade med ett lite knepigt sök men båda hundarna jobbade kanonbra och ingen kom in tom och frågade.

Ikväll ska vi träna personsök, det ska bli skoj. Det har vi inte gjort sedan klickerträffen i början av semestern. Freddie är väl klart för ett apellsök och jag ska bara underhållsträna och kanske jobba lite med framslagen. Jag hoppas han orkar med lite lydnadsträning idag för det måste vi ta tag i.