You are currently browsing the daily archive for maj 8, 2007.

Idag har jag varit på jobbet hela dagen och då måste jag åka tidigt för att få parkering så husse fick ta morgonpromisen. Det tänkte jag ta igen på kvällen och hade planerat att åka till Tyresö BKs öppna träning. Men så fick jag mail från Fransan om att det skulle komma en tjej och fotografera vår träningsgrupp till en artikel om Jessie i tidningen Hundliv på SSBK så jag åkte dit istället. Tog med båda hundarna eftersom båda är med och träna men med 2 höglöpande tikar i gruppen blev det en pärs. Freddie tog varje channs till att komma i kontakt med tjejerna och Sabina är ju som hon är så promenaden i grupp mot fotografen blev rena kaoset. Sen fick hundarna sitta hos oss och till sist så fick hundarna ligga plats huller om buller med oss förare bakom. Till och med Freddie klarade av att ligga kvar men han kollade in mig och absolut inte fotografen så det ska bli spännande att se hur bilderna blir. Jag ansåg att det här räkte för Freddie och han fick lägga sig i bilen medan jag tränade med Sabina. Började med inkallningen på 20 m och det var perfekt. När jag öka till 24 m så blev det fler steg och på 28 m stannade Sabina inte alls. Gjorde en sista på 26 m och fick ett snyggt ställande  och med det var jag nöjd. Sabina fick sedan hoppa med lite för högt hinder som hon slog i på återhoppet. Hon sätter sig så nära att hon inte kan ta sats. Var nöjd ändå och avsluta med fotgående med externbelöning. Sabina fick komma upp i position och så varierade jag mellan att belöna korrekt position och att belöna efter att ha gått några steg.  En gång så fick Olivia för sig att kolla Sabinas skål och när Sabina sagt ifrån så svarade hon upp på Olivias lekinvit och dom for iväg i full karriär. Jag kan inte låta blir att skratta åt dom, jag är ju inte så strikt med Sabina och bara glad om det blir lite fart på henne ibland. Men det fick bli lite time-out innan vi fortsatte fotgåendet. Klockan drog iväg så med det fick det vara bra. Sabina hade gjort bra ifrån sig och jag är nöjd med henne. Imorgon ska Freddie röntga höfter och armbågar. Vi ska passa på att kolla hans bullar på pungen. Lite nervös är jag allt men det borde inte vara något med höfterna. 3 syskon är röntgade med A.

maj 2007
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 121 144 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie