You are currently browsing the daily archive for maj 4, 2007.

Igår kväll åkte jag till klubben med Sabina för att köra lite lydnad och träffa Fransan. Jessie kom dit också och oj va stor Olivia blivit. Tog med mig kameran för att få lite bilder på lilla söa Aska. Hon är härlig den tjejen. Totalt kontrollerad och fokuserad trots att hon är så ung. Hon lär sig blixtsnabbt nya saker och kommer bli en härlig hund att jobba med. Fransan gör ett kanonjobb och så noga och ordentlig med allting. Tänk att Aska redan vet att man inte får hälsa förän man fått varsågod.
4_maj-fran-o-aska.jpg
Fran & Aska

4_maj-olivia.jpg
Olivia

Med Sabina började jag med inkallning för att ta det fartiga först när hon var som piggast. Planen var att lura henne lite med externbelöningen. Jag har ju haft problem med att Sabina bara stannar om hon har en skål bakom sig. Jag ställde ut skålen som vanligt men la inget i den. Gick 20 m och kallade in. Sabina stannade perfekt och jag fullföljde med att kalla in igen och belöna med bollen. Gjorde om med 25 m men då gick det inte. Minska avståndet och belöna direkt vid ställandet och sedan funka 25 m också. Efter lite vila när jag hjälpte Fran så träna vi på hoppet. Körde tävlingsmässigt och det funka bra varje gång, skoj! Passa på att göra fjärren också så det blev lite lugna moment. Första gången satte inte sig Sabina på komandot så jag bröt och gjorde om hela momentet. Då gick det bättremen hon har lagt sig till med något konstigt upphoppande från ligg till sitt. Undar om man får avdrag för det? Till sist hjälpte Fran mig med rutan och det gick bra trots dolda skålar. De sista skicken så sprang Sabina mot kon igen och vi fick göra skålen synligare igen. Men vi är på god väg. Just nu känns det som om vi ska bli klara att tävla igen i höst.
4_maj-sabina.jpg
Sabina har rast

Imorse gick vi till skolan och Freddie fick träna stå oc hligg i framförmappen med staketet som hjälp. Jag får jobba mycket med att han inte ska buffa på godisfickan men fick ändå till att han stod upp. Att ställa sig kan han inte än. Efter ligg i framförmappen fick han lägga sig i vid-sidanmappen. Det gick bra. Avsluta med nostarget och koncentrera mig på att bara klicka för nos på finger, inte mun på hand som han gärna gör. Jag har slarvat där. Sabina fick träna ingångar och om jag ställe rmig framför henne så sätter hon sig rakt för det mesta nu. Det blev inte många sneda sättanden.

maj 2007
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 121 144 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie