You are currently browsing the daily archive for maj 12, 2007.

I helgen har jaktlaget jag brukar gå i drev åt arbetshelg så jag åkte ner idag för att hjälpa till lite och för att få övningsskjuta. Tog med mig Freddie och fick i uppdrag att inventera jakttorn och skriva upp vad som behövdes göras. Perfekt för oss och Freddie fick träna på att gå fot i besvärlig terräng. Vi hade ingen brådska så jag hade tid att lugna honom när han blev nosig och stirrig. När han var lugn la jag ut en dummy och skickade sedan på linjetag. Första var på 50 m och den tredje och sista på 100 m. Alla gick perfekt trots att det var kuperat och hinder ivägen. Efter 1 1/2 timma var jag hungrig och kaffesugen och åkte tillbaka till jaktstugan och fika. Där grillades det korv och det var såklart gott. Efter korven satten älgbanan upp och jag fick övningsskjuta lite. Kände att jag fick kläm på tekniken som nu ska sättas med studsare också. Sköt bara med 22 mm idag.

Idag är det EFIT och jag har nog lyckats ta bilder varje timma. Dom lägs som vanligt in under EFIT-sidan. Peter har startat Eizor och Hermes på jaktprov. Tyvärr gick det inte vägen även om Hermes gjorde ett bra jobb och faktiskt var tyst. Nästa gång har ni rättat till skönhetsfelen, eller hur. Ikväll kommer Niklas bror med fru över på middag och för att titta på melodifestivalen. Vi är barnsligt förstjusta i att sitta och häckla alla usla låtar. Men vi håller såklart på The Ark, den låten är ju bäst.

maj 2007
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 121 144 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie