You are currently browsing the daily archive for maj 27, 2007.

Idag var Sabina och jag med på brukskuppen på SSBK. Det är en tävling indelad i 5 deltävlingar och alla tävlar mot alla oavsett klass. Det är poängen som räknas. Jag tyckte det var ett bra tillfälle att träningstävla under trevliga former. Fransan ställde också upp i apellklass, själva körde vi då lägre klass. Efter en snabb koll i reglerna insåg jag att det är slät inkallning i lägre klass och dessuom ingår momentet framförgåendet. Fran fick starta först och jag tycker det gick strålande. Visst var Tindra lite seg men att göra så bra ifrån sig på framförgåendet och få poäng var väldigt bra jobbat.  Vi var först ut i lägre klass och det började med linförighet. Sabina gick ganska bra men tydligen hade jag gått fel under en kommendering. Det var lite flamsigt i språngmarsen och några sneda sättanden men jag är överlag nöjd. 8 poäng fick vi. Nästa moment var framförgåendet och det nollade vi såklart. Inkallningen hade jag tjyvtränat lite på innan tävlingen så där fick vi en 9. Apporteringen fick vi 8 på för tugg och att Sabina inte satte sig perfekt i fotposition. Inget nytt under solen. Sist var hoppet och i bruks är höjden på hinder bestämt efter ras. Det betyder att Sabina fick ett 65 cm högt hinder till sina 50 cm i mankhöjd. Det blev kraftigt islag och då våga Sabina inte hoppa på tillbakavägen och vi fick 0 där med. Klandrar henne inte då vi aldrig tränat med den höjden. Helhetsintrycket var 8 (tror jag) har pappret kvar i bilen.Skoj var det i alla fall och vi kom näst sist i tävlingen. Nästa deltävling är 9:e juni. Ska kanske försöka mig på att träna in ett framförgående lite snabbt, haha.

fotgaende.jpg

Jenny fotograferade, Sabina ser glad ut i alla fall.

I publiken satt Jenny och hejade på oss och Jessie kom förbi i pausen från figgandet på MH. Solen sken och det var en härlig dag. Resten av dagen har vi ägnat åt trädgården.

maj 2007
M T O T F L S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Blog Stats

  • 121 140 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie