You are currently browsing the daily archive for januari 2, 2009.

God fortsättning! Hoppas nyårsafton var bra. Vi hade ett jättetrevligt nyår som höll på i 11 timmar! Gästerna kom 18:30 och åkte hem 05:30 morgonen därpå. Under den tiden åt vi god mat, drack champange, spela buzz och sjunga karaoke. Det var stört omöjligt att få tag i en taxi och därför blev det så sent (eller tidigt hur man nu ser det). Hundarna trivdes och Sabina är rolig, hon är en riktig partypingla och så fort hon anar att vi ska ha gäster sitter hon vid dörren och gnäller uppfodrande som om vi kunde trolla fram gästerna snabbare åt henne.

Nyårsdagen blev av förklarliga skäl väldigt lugn. Tur att hundarna också var trötta. Idag har jag tagit igen och gått långpromenad i det sköna vädret. Det är så skönt att vara ledig, Niklas jobbar och jag njuter av att vända mig om och somna om när han går upp. Så mycket träning blir det inte utan hundarna får springa lösa. Hemma har jag tagit tag i sådanan där surdegar som blivit liggande. Skönt att få lite sådant ur världen.

Planerna för året är lite lösa än så länge. Jag återkommer när jag funderat klart. Jag har i alla fall tänkt att jag ska lägga upp lydnadsträningen så att jag jobbar på ett moment 1-2 veckor i taget och då antingen då de grundfärdigheter som ingår i momentet eller med att kedja ihop det. Jag tror träningen blir mer strukturerad och mindre plottrig på det sättet.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie