You are currently browsing the daily archive for januari 13, 2009.

Idag var det mycket bättre, ja Sabina var lika sugen på att sticka iväg under bron som igår, tacka sjutton för det. Men jag höll henne i koppel idag så det fanns inte en chans att rymma. En hundbekant kom förbi när vi skulle träna och då ville Freddie springa fram och hälsa så han fick koppel på sig han med. När dom ändå var kopplade fick dom faktiskt vänta uppbundna idag och tur var det för det var en väldig trafik på hundar idag. Vi fick fin-fina störningar och det grejar dom bra. Freddie fick börja med ingångar och idag var jag allert och lyckades nolla honom när han var påväg att sätta sig snett och det gjorde susen. Fina raka ingångar blev det. Fortsatte med fritt följ som är veckans moment. Gick jättebra det med både rakt fram och högersvängar. Jag måste sätta mig och planera hur jag ska gå vidare. Tänker att jag ska träna en typ av vändning varje pass och sedan börja lägga på störningar innan jag lägger på sträckor. Jag får testa och utvärdera. Sabina fick också träna fritt följ med fokus på halter. Gick rätt bra det med. Blir lite snett ibland men vi ska ju få proffshjälp med det snart 🙂 Avslutade med en gemensam platsliggning där Sabina fick vara störningshund för Freddie. Hon ligger säkert vad som än händer verkar det som vilket känns väldigt tryggt. Freddie låg också fint trots att det kom hundar promenerande bakom. Fick tillfälle att belöna att han titta på mig istället. Som belöning när vi var klara fick Freddie springa med snörbollen. Sabina fick godis och lite bus med mig.

Igårkväll hade  vi möte i PR/infogruppen på klubben för att göra budget och verksamhetsplan. Passade på att grovplanera nästa nummer av tidningen också. När vi äntligen var klara så fick Freddie träna på hoppet. Hitta inte den vanliga targeten så jag använde en isskrapa efter tips från Christine som var med och titta. Första passet gick jättebra och Freddie verka ha full förståelse för att han skulle ta sig genom hinderstöden. Men sedan andra passet började han springa förbi och när Freddie inte för belöning så apporterar han så klart targeten. Efter 3 ggr gav jag up och konstatera att Freddie nog var för uppjagad för att tänka. Jag måste se till att sluta i tid och inte köra för många repetitioner på raken.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie