You are currently browsing the daily archive for januari 12, 2009.

Idag var det en sådan morgon man helst hade velat slippa. Först hade jag svårt att sova och vaknade med huvudvärk. Blev ändå glad när jag hämta tidningen och upptäckte att det var tillräckligt varmt för att klickerträna. Jag gjorde en liten plan i huvudet medan jag åt frukost och sedan gick vi till parken. Som vanligt släppte jag hundarna så dom fick rasta av sig  medan jag förberedde mig. Sabina var först på plats och fick börja. Hon var verkligen på hugget och gick bra i fotgåendet. Halterna blev sneda men det rätta hon till i nästa försök. Efter några pass varvat med lek var det paus och Freddies tur. Han hade sett vad för kuligt vi höll på med och satt sig på plats och väntat. Det är skoj att se att hundarna förstått var det lönar sig att sitta. Freddie var också på hugget och vi träna ingångar och lägganden. Då var plötsligt Sabina borta.  Svart hund utan reflexer i en dåligt upplyst park, hur smart är det. Fortsatte träna lite fotgående för att se om Sabina skulle dyka upp men icke. Började ropa och lyssna efter plinget från hennes namnbricka men det var tyst. Nu blev jag rädd, arg, besviken och frustrerad på en och samma gång. Jäkla skithund, och jag som skulle till jobbet och varför band jag inte upp henne…

Till slut kom hon lullande och slickade sig nöjt om munnen. Gissar att en uteliggare sovit under bron och lämnat ”gosaker” efter sig.  Nu hann vi ingen promenad och jag var absolut inte på humör för det heller så det blev raka spåret hem. Typiskt när det var så roligt att träna. Typikst när jag har massa möten på jobbet idag och inte hinner ta någon längre promenad på dagen heller. Nu måste jag lova mig själv att binda upp Sabina när Freddie ska träna hur tråkigt det än är.

LCHF

Har inte startat på riktigt men smyger igång genom att minska på kolhydraterna så gott det går. Försöker få med en jobbarkompis också.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie