You are currently browsing the daily archive for januari 11, 2009.

Idag blev det en konstig dag.  Kom på att det var idag det var träff för brukssattsningen men jag hade inte hört något. Loggar in på mailen och det verkar inte som det blev något men en tjej ville träna. Skickade svar att jag kunde men hörde inget mer. Det slutade med att jag gick en lite annorlunda runda med hundarna och sedan åkte jag och Niklas ut till Jill och Peter för att fika. Jaghar lovat hundarna ett shejpingpass istället. Har provat lite att bara sitta och med Sabina klicka jag för lyft av vänster tass. Hon fattar snabbt och är så gullig när hon börjar förstå vad jag vill. Lustigt att hon som är en cross-over-hund är lättast att shejpa. Freddie tror att all shejping går ut på att han ska backa eller lyfta på bakbenet så med honom fick jag klicka bara för att vara still. Vi kom inte längre innan han bet av mig en nagel när han skulle ta godiset. Det gjorde ont. Helt klart behöver han massor med shejping.

Jag har tänkt införa 2 nya delar i min blogg. Jag orkar inte starta en ny blogg så jag skriver i slutet av den här så får de som är intresserade scrolla ner.

Hundtränaren

Här tänker jag återge vad jag skriver i boken Hundtränaren den här veckan. Jag utmanar alla som också har boken att göra samma sak i era bloggar.

Den här veckans insikt är att jag måste shejpa mycket mer med båda hundarna. Freddie har uppnått ett delmål i söket och det är dags att börja med markeringar och svårare terräng.

LCHF

Niklas och jag funderar på att börja äta enligt LCHF som man kan läsa om bl a på Doktor Dahlqvist blogg. Vi ska ge det en månad och se hur vi mår efter det. Niklas har diabetes och hoppas på att kunna dra ner rejält på insulinet. Jag hoppas på att bli av med mina magproblem och att gå ner i vikt. Idag har vi varit och handlat grekisk yogurth, keso, bacon osv. Helt enkelt en massa fet mat tvärt emot vad vi brukar äta. Ska bli spännande. Jag kommer rapportera under den här avdelningen hur det går.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie