You are currently browsing the daily archive for januari 15, 2009.

Igår var det årets första garageträning och vi hade med en ny från klickerforum, Elisabeth med en ursöt barbette. Det är en helt ny ras för mig och det var en trevlig bekantskap. Sen var det Sara och Hanna, Johanna fick förhinder i sista stund, tråkigt. Vi tog ut en hund i taget för att slippa störningar som hundarna inte klarar av och för att kunna hjälpa varandra ordentligt. Ernie fick träna tandvisning och han är för go den hunden. Omvänt lockande förstår han men helst vill han ju bara få komma fram och mysa. Tycker att det gick bra i alla fall. Han fick både gobit och mys och fattade snabbt att han skulle sitta kvar. Vi körde korta pass så Ernie fick komma ut flera gånger. Sabina skulle träna rutan och jag ställde upp en innan jag tog ut henne. Direkt hon kom ut ur bilen sprang hon till mitten av rutan och trampa på target, skoj. Sen testa vi lite med targetöverföring vilket gick bra tills vi flytta rutan utan att lägga dit targeten. Då kom det gamla beteendet att springa fram till kon tillbaka. Jag tror jag klantade mig lite genom att byta sida samtidigt, jag skulle skickat från samma håll. Bra att tänka p åtill nästa gång, jag tycker den här punkten i ruta-träningen är svår, när man ska börja ta bort hjälpen. Det var samma sak när jag körde med skålar. Men nu ska jag jobba mig igenom detta. Vi SKA tävla i år.

Elisabeth ville ha hjälp med target och externbelöning. Yatzy skötte sig jättebra och tänkte verkligen till hur hon skulle få tag i de där mumsiga gobitarna i skålen. Freddie ville jag träna påvis med. Sara var snäll och ställde upp som figge. Började med att bara låta Freddie sätta sig, greja med kopplet och skicka på ”visa”. När jag fick honom att släpa mig till figgen la jag på att hålla apporten (lösrullen), inte släppa förän på tack, och skicka på visa. Det gick strålande. Nu har vi tränat de här sakerna separat och det underlättar mycket. Vi ska nog snart ha en färdig markering. Jag tror också minsann kampgalningen blev lite trött mot slutet 🙂 Vi avslutade med att Yatzy fick en introduktion i skavllerträning, hon är nämligen lite jaktgalen. Plocka fram ett kaninskinn som triggade henne rejält. Elisabeth fick med sig det hem att träna på.

Freddie har varit dålig i magen några dagar och idag bara rann det. Jag får vava idag (vav=vård av vovve). Ska ta fram en kaninmage som han ska få till middag.bästa medicinen.

LCHF

Igår åt jag ett kokt ägg när jag kom hem från träningen och fick sova gott i natt. Middagen igår bestod av biff med bea och blomkålsgratäng. Jag orkade bara äta hälften. Allt fett mättar snabbt. Var inte så trött men idag känner jag mig lite snurrig, ska försöka härda ut men jag fuskar med lite frukt och finn crisp när det blir för jobbigt. Var tvungen att väga mig i morse för att kolla att jag inte gått upp i vikt av all fet mat men det hade ajg inte, tvär om. Några hekto bara men i alla fall. Gillar verkligen det här, jag får äta så mycket gott och hur mycket jag vill. Är inte ett dugg sugen på godis utan blir bara hungrig mellan målen och då smakar det bra med keso, yogurth eller ägg. Tack Eva för alla goda råd.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie