You are currently browsing the daily archive for januari 14, 2009.

Va bra det känns nu, det är kanske bra att ta lite paus emellanåt. Vi fortsatte med att träna på fria följet i morse och båda hundarna gick jättebra. Freddie följde med fint i svängarna och jag kunde till och med ta fram leksaken och ha leksaken p marken utan att han bröt ögonkontakten, det är stort framsteg. Sabina klarade raka sättanden, några missar men det blir allt bättre. Ikväll ska vi träna med klickergänget. Jag har tagit fram kycklingvingar åt Sabina som hon ska få jobba för.

LCHF

Nu är vi igång. Startade igår med att göra en smaskig blomkålsgratäng med sås gjord på grädde, ost och ägg. Till det fläskkotlätt stekt i masor med smör. Riktigt mumsigt och gott blev det. Saknade inte alls potatisen. Men vi blev rejält sömniga efter maten efter den fettbomben. Åt samma till lunch idag men det hade inte den effekten, konstigt. Till frukost gjorde jag en omelett med ost och skinka. Tänkte komplettera med en finn crisp men jag orkade inte. Positivt var att det gick fortare att både äta och laga än min vanliga frulle vilket gav mer tid åt hundträning. Mår rätt ok, vaknade vid 4 och var alldeles obehagligt snurrig. Det höll i sig tills jag ätit. Jag ska nog lägga in ett kvällsmål innan jag går och lägger mig.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie