You are currently browsing the daily archive for januari 7, 2009.

Så var man tillbaka i selen igen och uj va tungt det känns. Belönar att jag fått lite gjort med att jag får blogga 🙂

Jag har funderat en del på vad jag vill göra i år och vad jag ska sätta upp för mål. I vanliga fall brukar jag ha massor med idéer men i år är det inte lika självklart av någon anledning. Kanske för att mina mål inte är konkreta tävlingar.

Jag

  • Förbättra konditionen och röra på mig mer
  • Göra långsiktiga planer och följa dom, alltså inte hatta så mycket
  • Sluta undvika situationer som är jobbiga och istället ta tag i problemet
  • Mer träning i grupp, färre kurser

Sabina

  • Förbättra konditionen (hänger ihop med mitt mål)
  • Göra en genomgång på Hundkuranten
  • Tävlingsträna
  • Träna en en bombsäker inkallning
  • Gå viltspårprov med sikte på VCH

Freddie

  • Uthållighetsträna mentalt
  • Planerade träningspass med tydliga kriterier och mål
  • Starta jaktprov ökl
  • Försöka komma med på andjakter
  • Bli startklar i apellen-sök
  • Träna in momenten till lk1, tävlingsträna och förhoppningsvis tävla

Det här känns som mål som vi kan jobba mot och uppnå. Kanske lite fegt, man ska ju sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna.  Jag kommer överlag jobba med träningsteknik och att träna med kvalité. Att åka iväg utan att veta  vad man ska göra är ingen effektiv träning. Jag ska också göra detaljplaner som jag ska följa, skriva ner vad som krävs för att vi ska bli  startklara i de olika grenarna och sedan skriva delmål för att uppnå resultat. Nu gäller det att praktisera allt jag lärde mig förra året. Jag gnuggar händerna av förväntan!

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie