You are currently browsing the daily archive for januari 19, 2009.

Freddies svans slokar fortfarande så han får nöja sig med korta rastningar vilket gör honom djupt olycklig enligt husse. Han hälsar och tackar för krya-på-dig hälsningarna. Sabina är desto gladare som får ha matte för sig själv och vi har det riktigt trevligt. Med smärtsamhet inser jag att mycket av det vi brukade göra innan Freddie kom in i bilden blir inte av längre och det är inte konstigt att Sabina föredrar att roa sig själv. Men idag har hon gått och tiggt godis nästan hela promenaden och kommit på inkallningar hela tiden. Passade på att träna inkallning med ställande utmed vägen och belönade med boll. Det var evigheter sedan Sabina fick bollen i belöning, skäms på mig. Det gick strålande och jag kan bara klaga på lite snett sättande i ingångarna. Mellan inkallningarna kastade jag bollen åt henne många gånger. Skönt med en hund som inte går upp i atomer för en boll men ändå tycker den är kul. Men imorgon måste Freddie vara frisk för då ska vi träna rulle-markering på klubben.

Hundtränaren

Utvärdering av veckan som gick är att Freddie behöver träna stoppsignal. Fotgåendet funkade bra på båda hundarna men jag ska köra det momentet en vecka till. Shejping har inte blivit av. Det får bli mindre med dator och mer shejping helt enkelt denna vecka.

LCHF

Något snurrig i huvudet. Svettas i massor när jag anstränger mig lite. Gissar att det beror på att det är en massa vatten som ska ut när man ställer om sig. Idag hade jag en intesiv mötesdag och skulle inte hinna med lunch förän efter 13. Katastrof för mig men kastade i mig keso och kaffe med varsin skvätt grädde i en paus och klarade mig bra. Gissa om jag får konstiga blickar på jobbet när jag ställer in en 3:a vispgrädde i kylen.
Jill jag har också varit en riktig potatis och pasta älskare men jag saknar det inte ett dugg. Finns en massa annat gott man kan äta. Igår gjorde vi Natalies blomkål- och broccoligratäng med massa god ost och grädde. Ikväll ska jag göra blomkålsmos som ska ätas till lammkorv. Man kokar blomkål i grädde och mixar. Gör nog en cole-slaw med majon som jag lagade till igår också.

Jag har ju provat de flesta dieter och för ett par år sedan testade jag GI-metoden. Det föll på att det var ruskigt krångliga recept med en massa konstiga ingredienser. Det tog hela ens fritid att laga middagar och lunchlådor. Dessutom var jag ofta sugen och knaprade nötter i parti och minut. Det här funkar mycket bättre och är betydligt enklare. Tidigare har jag alltid letat magra allternativ till mina favoriträtter, nu får jag leta efter feta.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie