You are currently browsing the daily archive for januari 20, 2009.

Idag såg svansen ut som vanligt igen så Freddie fick hänga med på promenad men iförd täcke till Freddies förtret. Han avskyr att ha täcke på sig. Vi tog en kortare runda för jag märkte att Freddie inte var som vanligt, han häschade och kunde absolut inte gå fint i kopplet. När han var lös så lyssna han inte alls men då kunde Sabina och jag slipa på ingångarna i inkallningen med bollbelöning, hihi. När jag åkte hem från jobbet började det snöa och jag fick tyvärr bestämma mig för att inte åka och träna. Blöta och kyla är inte bra för kännsliga svansar. Sabina har i alla fall lämnat blod och idag vet det en stackars sjuk hund som fick det direkt. Passa på att väga Sabina och hon håller sig vid 26 kg, toppen! Har påbörjat projekt framförgående med Freddie, lagom stillsamt för en ond svans. Jobbar med att shejpa honom att rikta huvudet framåt. Ni anar inte hur svårt det är.

LCHF

Blomkålsmoset blev jättegott men jag tror på att krydda upp det mer. Vitlök och/eller bacon låter gott. Eva, jag märker också att det inte gör så mycket om man blir hungrig, det blir inte total tilt i skallen som förut. Måste bara vänja mig vid det. 0,5 kg ner i morse och det kändes gôtt. Ikväll blev det fläsk med löksås och såsen gjord på grädde såklart. Blev lite lös sås men var jättegott, som en annan Tina skulle sagt.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie