You are currently browsing the daily archive for januari 26, 2009.

kayo-tittar-ut

Kayo filosoferar

Vi har haft en härlig helg i Jönköping. Det är mysigt att åka iväg sådär och träffa goda vänner, äta gott, träna hund och PRATA HUND. Bästa reskompisen Anna och jag åkte ner i fredags och det var bra resväder med torra vägar. Gillar inte att köra när det är mörkt och när det är blött också är det bedrövligt. Framme installerade vi oss på Anna och Helenas hunddagis som är fantastiskt välutrustat med kök och sovrum. En till tjej, Anette skulle vara med i helgen också med sin hund Malte. Såklart satt vi uppe länge och pratade men planerade också morgondagens träning. Jag hade massor med saker jag ville träna så jag fick sansa mig lite. Framförallt när Helena och Anna berätta att Carina som är Canisinstruktör ville komma och träna sök.

jonkoping-007

Carinas acd, Musse

Jag vaknade sent på lördagen så vi kom igång lite sent med träningen. Min plan var att köra burträning kombinerat med lite olika lydnadsmoment. Det blev framförgåendet där vi kom framåt med hjälp av goda råd från alla. Toppen att kunna jobba innomhus när det regnade ute och att vi kunde jobba en i taget medan de andra tittade på. Burlekarna gick också bra och Freddie kunde ligga med öppen bur när andra tränade men var också tyst när jag testade att stänga den.

freddie-i-bur

Efter Annas goda lunch gick vi ut för sökträning, eller ja grundträning i sök. Freddie fick träna på rullemarkering och det gick inte alls så bra som jag hoppats. Skönt att träna med Carina som kör precis samma metod och med hjälp av henne så kom vi en bit påväg. Freddie ville gärna tjyvstarta innan han fick ”visa” kommando och jag tror problemet är att det kostar inte så mycket för honom att göra fel. Men tillslut fick vi tll det så att Freddie kunde sitta med rullen, inte släppa förän på tack och efter det vänta på sitt visa kommando. Jag tror på att ha lite lugn i det momentet så han får tänka efter. Efter utomhuspasset blev det dusch för Freddie som var lerig upp till öronen, inte poppis men praktiskt med hundbad på dagiset. Som en lite parantes kan man hyra in sig där för 75 kr/tim och bada sin hund. Tänk om vi hade den möjligheten hemma och slapp söla ner sitt eget badrum. Vi var alla trötta och nöjda och nu smakade det gott med tacos. Efter maten körde jag lite burlekar med Freddie som fick middagen serverad ur handen i buren. De andra passade på att träna lite annat och i deras pauser fick Freddie komma ut och leka lite. Efter maten sov hundarna gott och vi pratade och spelade ett skojigt spel. Riktigt roligt hade vi och det blev såklart alldeles för sent igen.

malte

Malte

Det blev sovmorgon på söndagen men det var skönt. Efter frukost blev det ett träningspass inne där jag körde burlekar i kombination med vanlig ingångsträning. Nu har jag bestämt mig för att bara träna ingångar när jag har spegel eller träningskompisar som kan kolla. Annars fastnar vi vid att jag måste vrida huvudet för att det ska bli bra. Burlekarna gick bra idag med och Freddie fick ligga själv med stängd dörr och var tyst och lugn. Efter lunch var det bara att packa ihop och åka hem. Tack snälla Helena och Anna för att vi fick komma ner och tack Anna för sällskap i bilen.

LCHF

Det blev en utmaning att klara av att äta LCHF när man är ute och reser. På väg ner stanna vi på en vägkrog och jag åt fläsknoisette med skysås. Salladen var inget att hurra för men jag peta i mig lite oliver till köttet. Den stekta potatisen lämnade jag. Nu hade jag grundat med ett rejält mellanmål så det var ok. Lite the med grädde när vi kom fram hjälpte också till att hålla hungern borta. Jag hade med mig bacon och ägg till frukost och Anna var snäll och la undan sallad åt mig till lunchen. Tacos gick bra utan brödet och själv hade jag med mig kyckling, cole slaw och sås. De andra fick ris till. Lite fusk blev det med finn crisp till osten men det var nog ok. Det jag märker när man är iväg så här är att jag äter när jag egentligen inte är hungrig och därför var inte vågen snäll mot mig i morse. Men jag hade gått upp i vikt med ”vanlig” kost också så det spelar ingen roll.  Hade inte heller några problem att stå emot när Helena bakat min favoritkaka alla kategorier. Jag visste att det var gott men var faktiskt inte det misnta sugen, skönt.

snoddas

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie