You are currently browsing the daily archive for januari 22, 2009.

Blötan från i måndags har frusit till och gör att det är som att gå på en skridskobana om man som jag håller sig bortanför gångvägarna. Tur att jag har broddar på skorna som jag kan fälla ut. Jag såg att det finns graningekängor med den finessen. Själv har jag bara curlingkängor som inte är så bra när det är slaskigt ute. Freddie slapp täcket idag och det var han nöjd med där han for runt och nosa och pissa överallt. Sabina och jag passade på att slipa på fotgåendet inför kvällens engagemang. Vi ska på clinic i fotgående hos Eva Bodfäldt och Sabina ska vara visningshund på problemet att hon inte håller positionen. Ska bli intressant att se vad Eva har för idéer om det men samtidigt är jag nervös då vi ska träna inför en massa människor. Jag brukar bli väldigt stel och konstig då.

LCHF

Igår mådde jag jättedåligt. Orka mig knappt runt den vanliga promenaden och svettades rejält när jag tagit mig runt. Ramla ihop i soffan helt utmattad och skulle som tur var jobba hemma på förmiddagen. Men så kom jag på att jag slutat med kolhydrater helt istället för att trappa ner som jag tänkt. Och efter en apelsin mådde jag mycket bättre. Nu är visst inte frukt så bra så jag ska hålla mig till finn-crisp istället. Idag är det bra igen. Tur att man kommer på vad det är.

Jag har återtagit vanor från när jag var barn och det känns härligt. Smör slutade jag med för många år sedan när jag gick på viktväktarna första gången. Nu hyvlar jag smör på osten och njuter varje tugga. Syndigt gott! I morse pratades det LCHF på tv4. Se reprisen här. Även jag baxna när jag hörde vad Lars äter till frukost och inser att jag måste lägga på ett kol, eller smör kanske. Imorgon blir det en stor klutt smör i stekpannan istället för den lilla jag brukar nöja mig med.

Så här ser min matdag ut idag:

  • Frukost-omelett på 2 ägg, en skvätt grädde stekt i smör och fylld med 28% ost och skinka, kaffe med grädde
  • Mellis-en mandarin, kaffe med grädde
  • Lunch-Stekt kyckling med grönmögelostgräddsås, valnötter och blomkål
  • mellis-finn crisp med massa smör och ost, en extra ostskiva med smör och te med grädde
  • Middag-kycklingfilé med smörkokt brysselkål
  • Kvällsfika-tar med mig skinkrullar fyllda med philadefiaost att ha på kursen.

Viktnedgång första veckan 0,5 kg

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie