You are currently browsing the daily archive for januari 31, 2009.

Idag hade jag blivit medbjuden på jaktträning av Märta till hennes träningsgrupp. Med i gruppen var Eva W med Stråla? en pigg Kitty-tik, och Camilla med en flat som jag just nu inte kommer ihåg namnet på. Det verkar vara en trevlig grupp med samma fäbläss för prat och fika som jag 🙂 Vi började med att lägga ut ett närsök och medan det fick ligga till sig fick hundarna hämta några markeringar. Freddie fick en dubbel som gick sådär. Han missade den sista och spikade då den först kastade och fick leta länge efter den andra. Det var inte helt lätt att se bland alla träd och kullar. Efter det körde vi närsöket och där var jag nöjd även om mattarnas minne svek och hundarna hade bättre koll. Inte bra när man vifftar åt vänster och hunden går och hittar åt högre. Ska ta med mig snittslar nästa gång. Vi hade också lagt ut ett linjetag där hundarna skulle skickas över 2 stockar, bra! Efter det var jag tvungen att avvika eftersom vi skulle fira min mammas födelsedag. Generelt tycker ajg Freddie var rätt stirrig och ohörsam idag som det brukar bli med nya hundar. Vi behöver helt klart mer träning med andra så det var skoj att Märta ville träna oftare. Visst ska man nöta saker själv men det blir så mycket roligare när man är flera.

Det bar hem och svida om och så vidare till min mamma. Det blev lite träning här också för Sabina blir extremt skällig när vi kommer dit. Hon fick helt sonika sitta kvar i bilen medan vi gick upp till lägenheten. Freddie var också sjövlid och lyckades fastna i mammas rullator och välta hela ekipaget. Det gick bra som tur var och mamma propsar på att hundarna ska vara med. Hon gillar dom verkligen. Jag gick och hämta Sabina som nu var både tyst och gick fint. Ja tills jag öppnade dörren då det var som att hålla en vildhäst, helt galen var hon. Gissa om mamma är populär.

Efter den här händelserika dagen var Freddie trött och orkade inte ens vara med i köket när vi lagade mat, mycket ovanligt.

LCHF

Idag hoppade jag över lunchen och åt bara lite ost till mitt kaffe ute på träningen. Hos mamma fick vi bär med vispgrädde och såklart grädde i kaffet, gott, medan de andra åt tårta. Det gick bra men jag var rejält hungrig till middagen och vi åt entrecôte med vitlökssmör och blomkålsgratäng, mums. Jag har gått ner i vikt igen och väger nu minus 0,9 mot när jag startade, skoj. Taktiken att bara äta när jag är hungrig, skippa nötter och frukt verkar funka.

januari 2009
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 121 142 hits

Kategorier

Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

Gör som 321 andra, prenumerera du med.

Blogkeen

Labradorerna Sabina och Freddie