Värst vad jag springer på bio, det är inte likt mig. Det är tjejerna på jobbet som drar iväg mig och igår hängde Niklas med och vi såg storfilmen Australia. En riktig äventyrsfilm i stil med Ivanhoe, en elak skurk, en vacker hjältinna och så klart en snygg enstöring som klippte sig och skaffade sig ett jobb 😉 Och den lilla pojken i filmen var gudomligt söt, vilka ögon! Vackert foto med många flygbilder över Australiens vackra natur och djurliv. Lite besk eftersmak fick man när det i eftertexterna stod att det här trackaserandet av auborginer pågick långt in på 70-talet och det var först 2006 som de fick en officiell ursäkt för sin behandling av barnen. Va lite man vet om denna stora kontinent. Nu blev man ännumer sugen på att åka dit.

Så mycket träning ute blir det inte, det är alldeles för isigt. Hittade en smal sträng ovanför fjärrvärmeledningen där jag kunde göra en inkallning med Sabina. Vi börjar verkligen få stil på det nu när jag återgått till bollbelöningar. Freddie har så fullt upp med att nosa så han reagerar inte ens. Det är bra det för jag märker att Sabina tappar sugen lite när han kommer och snor bollen framför nosen på henne.

Hundtränaren

Har missat att reflektera över hundtränaren förra veckan så jag gör det nu. Veckans tema var fotgående och där fick jag massa bra tips på clinicen. Freddie fick bra träningspass på rullemarkeringen.
Den här veckan blir det ett pass rullemarkering för Freddie och vi får se om jag får till ett sökpass. Sabina ska få träna kontakt med störning. Inne ska jag jobba med shejping och Freddie ska få jobba med ingångar framför spegeln. Jag vill ha flyt på dom nu.

LCHF

Det gick bra med bion igår. Jag hade laddat med goa snacks men dom låg orörda i påsen. Behovet av snacks och mellanmål har nästan helt försvunnit och det är lagom att äta ungefär var 5:e timma. Åt kycklingspett med jordnötsås innan bion. Imorse var jag lite låg. Benen kändes som om jag hade gått uppför Fuji när jag skulle upp för trappan efter frukost och jag kände en lätt huvudvärk. Men efter morgonpromenaden med hundarna kändes det mycket bättre. Jag borde äta lite kolhydrater men jag är inte det minsta sugen så det är svårt.