I morse vaknade jag med migrän och bara 2 migräntabletter kvar. Lyckades häva anfallet och kunde sedan dämpa smärtan med ipren resten av dagen men det har blivit en lugn dag. Jag som skulle vara på jobbet hela dagen eftersom Filip har studiedag och lovat ta hand om hundarna. Det fick han göra lite ändå för någon promenad har inte varit aktuell. Igår var vi iväg till klubben för att träna sökdetaljer med Sara och Hanna. Sabina var med också och jag fick hjälp av Sara att störa i fotgåendet. Gick jättebra att både, prata, ropa och skramla med godisskål. Visst misslyckades Sabina ibland men hon fattade snart vad som gällde och vägra släppa mig med blicken. Kylan och mina frusna fingrar satte stopp för vidare träning. Ska fundera ut lite fler störningar till damen också. Freddie fick träna sökrullemarkering och vi lyckades få till en fullständig kedja med 4 m avstånd. Freddie fick ha koppel så han inte kunde självbelöna sig med sökrullen. Att också hindra honom att plocka upp rullen som han tappade i lek fick Freddie att hålla i lite bättre. Blev ett gränsfall till positivt straff där med det funkade bra. Vi konstaterade att trots baconost så krävs det kampbelöning för att bräcka den roliga sökrullen och Sara är en hejare på att kampa. Vi tränade söksystem med Earnie och han fattade snabbt att springa mellan figuranter och kampa. Tyvärr var det halt och vi vågade inte riskera Earnis kropp mera. Måste hitta en halkfri upplyst plats eller hoppas på ett rejält töväder.

LCHF

AK, jag tror Eva menar att antingen så äter jag lite kolhydrater och blir mindre lullig eller så härdar jag ut och får en snabbare övergång. Har man jobbiga övergångsbesvär kan det vara idé att inte skippa kolhydraterna helt med en gång. Jag var inne på det först men ändrade mig. Niklas kör med lite mer kolhydrater och märker inga besvär alls. Han äter några finn crisp till frukost och någon frukt om dagen. Han måste ta druvsocker också när blodsockret blir för lågt.  Vad som är bra eller inte för kroppen kan man diskutera och jag tror faktiskt inte det spelar någon roll. Jag tror vår kropp är byggd för att skifta mellan fettdrift och kolhydratdrift beroende på säsong.