Jag fick en lite rolig utmaning från Lina:

 

– Gå in i mappen mina bilder (evt Bilder för de med OS X eller din egen personliga bildmapp)

– Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

– Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

– Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.

– Länka till dem, och låt dem veta att de är utmanade.

utmaning

Freddie och jag tränar apportering i grupp för första gången för ganska exakt 2 år sedan. Jag tror det är Peter eller Jill som tagit bilden. Kommer ihåg att vi tränade linjetag och är nöjd med att pipan sitter där den ska, i munnen och att Freddie har en snygg avlämning. Platsen är Tungelsta.

Jag utmanar Peter, så klart, Maria, Jenny, Fran, Jens och Eva

LCHF

Nu har jag påbörjat min tredje vecka med denna nya diet och enligt Skaldeman ska det vara den kritiska då alla dieter sätts på prov. Antingen har det inte hänt något och man ger upp, eller så har det gått bra och man vill fira. Här borde första allternativet gälla för jag har gått upp istället för ner.  Men jag trivs så bra med dieten att jag kommer fortsätta och har inte en tanke på att börja äta kolhydrater i mängder igen. Senasta dagarna har jag börjat lyssna mer på min kropp och inte bara äta för att jag bruakr äta vid en bestämd tid. Det innebar att det tog 6 timmar innan jag ens kunde tänka på mat efter frukosten. Ovanligt för mig som brukar vara hungrig redan kl 10 och då stoppar i mig frukt för att dämpa hungern. Kl 11 kunde jag inte hålla mig och kl 14 var det dags för mellanmål. Senaste dagarna har jag skippat allt vad mellis och kvällssnacks heter, jag är inte sugen. Det känns otroligt skönt och som den största vinsten. Dessutom har jag märkt att när jag väl blir hungrig så blir jag inte så där stirrig och grinig utan det känns mest som ett kurr i magen och jag kan lugnt fortsätta med det jag håller på med. Jag är fortfarande lite lullig i huvudet med det blir bättre hela tiden. Inte heller tycker jag att jag försakar något. Jag väljer lätt  bearnaise framför potatis i någon form, smör och ost istället för bröd, blomkålsgratäng framför potatisgratäng osv. Jag gillar smör och grädde så det här passar mig som fisken.